T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / VİRANŞEHİR - Viranşehir Tarım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2024-2025 DÖNEM SONU FAALİYET PLANI

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı birinci dönemi sona ererken öğrencilerimize ders planının ötesine geçerek farklı alanlarda becerilerini geliştirecekleri, yeni şeyler keşfetme ve eğlenerek öğrenme imkenı bulacağı birçok etkinliğin bir araya geleceği "Dönem Sonu Etkinlik Faaliyet Haftası" okulumuzda uygulanacak programdır.

2024-2025 DÖNEM SONU FAALİYET PLANI

VİRANŞEHİR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

 

 

PAZARTESİ

 

SALI

 

ÇARŞAMBA

 

PERŞEMBE

1.Ve 2. Ders Saati

Bir Fikrim Var Saati

“Sosyal Sorumluluk Saati” olarak da değerlendirilebilecek bu saatte öğrenciler, dünyaya ve topluma ilişkin konularda üzerlerine düşen sorumluluklarla ilgili tartışma ve bilgi alışverişinde bulunabilirler. Örneğin Gazze’de yaşanan insanlık dramı, küresel ısınma, sömürgecilik vb.

Dilimizin Zenginlikleri:  Roller Tartışıyor

Sınıfça birlikte tartışmaktan keyif alacağımız bir konu belirleyelim. · Hep birlikte tartışmadaki paydaşları belirlemeye başlayalım. · Paydaş olarak belirlediğimiz her rolden üçer adet olacak şekilde kartlara bu rolleri yazıp bir deste oluşturalım. · Desteyi gönüllülere ya da tüm sınıfa dağıtıp tartışmayı başlatalım. (Tartışma zamanı geldiğinde, her paydaş kendi görüşünü sunmaya başlamalıdır.) · Sunumlardan sonra tüm sınıf paydaşlara sorular soralım. Soruların ardından tartışmadaki hangi tarafın (olumlu ya da olumsuz) en güçlü savunmayı yaptığına karar verelim

Dilimizin Zenginlikleri:  Hitabet Yarışı

Her sınıfın kendi içinde düzenleyeceği bu yarışma için belirli konseptler kura ile dağıtılır. Öğrenciler hazırladıkları konuşmaları sınıf önünde sunar ve sınıf en iyi konuşmayı seçer. Örnek Konseptler  

  • · Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'un Fethi Konuşması
  • · Yeni Çıkacak Büyük Bir Teknolojinin Lansman Konuşması
  • · İstiklal Marşı Dizeleriyle İnşa Edilmiş Bir Kurtuluş Konuşması
  • · Üniversite Mezuniyet Konuşması
  • · Bir Öğretmenin Emeklilik Konuşması
  • · Bir Teknik Direktörün Final Maçı Öncesindeki Konuşması
  • · Ünlü Bir Bilim İnsanının Ödül Gecesi Konuşması
  • · BM Genel Kurulu'nda Sömürgecilik Üzerine Bir Konuşma
  • · Uzaya Çıkan İlk Türk Astronotun Döndüğünde Yaptığı İlk Konuşma

Dilimizin Zenginlikleri:  Okul Münazarası

Öğrencilerin yerel konular ve okullarını etkileyen konular hakkında bilgi sahibi olmaları muhtemeldir. Heyecan verici bir tartışma projesi için, öğrencilerin zaten deneyimledikleri bir konuyu tartışın veya işlerin şu anda nasıl gittiğine dair bir alternatif sunmalarını isteyin

 

 

3. ve 4. Ders Saati

 İyiliği Paylaş Saati

 Kötü ve negatif olayların sıkça paylaşıldığı zamanlarda iyi ve pozitif gelişmelerin daha da öne çıkarılması toplumsal farkındalık açısından faydalı olacaktır. İyiliği görünür kılmak için planlanan bu saatte öğrenciler, yaptıkları bir iyiliği sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir, “iyilik” ve “iyilik yapma” kavramları üzerinde konuşabilirler.

Bir Fikrim Var Saati

“Sosyal Sorumluluk Saati” olarak da değerlendirilebilecek bu saatte öğrenciler, dünyaya ve topluma ilişkin konularda üzerlerine düşen sorumluluklarla ilgili tartışma ve bilgi alışverişinde bulunabilirler. Örneğin Gazze’de yaşanan insanlık dramı, küresel ısınma, sömürgecilik vb.

Bir Fikrim Var Saati

“Sosyal Sorumluluk Saati” olarak da değerlendirilebilecek bu saatte öğrenciler, dünyaya ve topluma ilişkin konularda üzerlerine düşen sorumluluklarla ilgili tartışma ve bilgi alışverişinde bulunabilirler. Örneğin Gazze’de yaşanan insanlık dramı, küresel ısınma, sömürgecilik vb.

 Yetenek Paylaşım Saati

Öğretmen ve öğrencilerin ortak katılımı ile başvuran herkesin, sahip olduğu bir yeteneğe ya da ilgi duyduğu bir alana dair atölye, sunum, söyleşi gerçekleştirebileceği eğlenceli bir aktivite saati gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

5. ve 6. Ders Saati

Dilimizin Zenginlikleri:  Okul Münazarası

Öğrencilerin yerel konular ve okullarını etkileyen konular hakkında bilgi sahibi olmaları muhtemeldir. Heyecan verici bir tartışma projesi için, öğrencilerin zaten deneyimledikleri bir konuyu tartışın veya işlerin şu anda nasıl gittiğine dair bir alternatif sunmalarını isteyin

 

 

 İyiliği Paylaş Saati

 Kötü ve negatif olayların sıkça paylaşıldığı zamanlarda iyi ve pozitif gelişmelerin daha da öne çıkarılması toplumsal farkındalık açısından faydalı olacaktır. İyiliği görünür kılmak için planlanan bu saatte öğrenciler, yaptıkları bir iyiliği sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir, “iyilik” ve “iyilik yapma” kavramları üzerinde konuşabilirler.

 

 

Belgesel ve Animasyon Gösterimi Öğretmenler ve okul idaresi tarafından her sınıf için yaş düzeyine uygun olacak şekilde seçilen belgesel veya animasyonlar sınıflarda izletilecektir. EBA, Tabii gibi platformlardaki içeriklerden yararlanılabilir.

 İyiliği Paylaş Saati

 Kötü ve negatif olayların sıkça paylaşıldığı zamanlarda iyi ve pozitif gelişmelerin daha da öne çıkarılması toplumsal farkındalık açısından faydalı olacaktır. İyiliği görünür kılmak için planlanan bu saatte öğrenciler, yaptıkları bir iyiliği sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir, “iyilik” ve “iyilik yapma” kavramları üzerinde konuşabilirler.

 

 

7. ve 8. Ders Saati

 Yetenek Paylaşım Saati

Öğretmen ve öğrencilerin ortak katılımı ile başvuran herkesin, sahip olduğu bir yeteneğe ya da ilgi duyduğu bir alana dair atölye, sunum, söyleşi gerçekleştirebileceği eğlenceli bir aktivite saati gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

Belgesel ve Animasyon Gösterimi Öğretmenler ve okul idaresi tarafından her sınıf için yaş düzeyine uygun olacak şekilde seçilen belgesel veya animasyonlar sınıflarda izletilecektir. EBA, Tabii gibi platformlardaki içeriklerden yararlanılabilir.

 İyiliği Paylaş Saati

 Kötü ve negatif olayların sıkça paylaşıldığı zamanlarda iyi ve pozitif gelişmelerin daha da öne çıkarılması toplumsal farkındalık açısından faydalı olacaktır. İyiliği görünür kılmak için planlanan bu saatte öğrenciler, yaptıkları bir iyiliği sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir, “iyilik” ve “iyilik yapma” kavramları üzerinde konuşabilirler.

 

 

Bir Fikrim Var Saati

“Sosyal Sorumluluk Saati” olarak da değerlendirilebilecek bu saatte öğrenciler, dünyaya ve topluma ilişkin konularda üzerlerine düşen sorumluluklarla ilgili tartışma ve bilgi alışverişinde bulunabilirler. Örneğin Gazze’de yaşanan insanlık dramı, küresel ısınma, sömürgecilik vb.

9. ve 10. Ders Saati

Belgesel ve Animasyon Gösterimi Öğretmenler ve okul idaresi tarafından her sınıf için yaş düzeyine uygun olacak şekilde seçilen belgesel veya animasyonlar sınıflarda izletilecektir. EBA, Tabii gibi platformlardaki içeriklerden yararlanılabilir.

 Yetenek Paylaşım Saati

Öğretmen ve öğrencilerin ortak katılımı ile başvuran herkesin, sahip olduğu bir yeteneğe ya da ilgi duyduğu bir alana dair atölye, sunum, söyleşi gerçekleştirebileceği eğlenceli bir aktivite saati gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

 Yetenek Paylaşım Saati

Öğretmen ve öğrencilerin ortak katılımı ile başvuran herkesin, sahip olduğu bir yeteneğe ya da ilgi duyduğu bir alana dair atölye, sunum, söyleşi gerçekleştirebileceği eğlenceli bir aktivite saati gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

Belgesel ve Animasyon Gösterimi Öğretmenler ve okul idaresi tarafından her sınıf için yaş düzeyine uygun olacak şekilde seçilen belgesel veya animasyonlar sınıflarda izletilecektir. EBA, Tabii gibi platformlardaki içeriklerden yararlanılabilir.

 

NOT: MEB Dönem Sonu Faaliyet Haftası Uygulama Kılavuzuna https://ogrencikulupleri.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_01/10115513_donemsonufaaliyetuygulamakilavuzu1.pdf linkinden ulaşılabilir.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.01.2025 - Güncelleme: 13.01.2025 15:10 - Görüntülenme: 51
  Beğen | 0  kişi beğendi